Co můžete očekávat
- Nehodnotící, vřelý a přijímající přístup
- Individuální přístup k Vašemu dítěti a jeho potřebám
- Pravidelný čas setkávání
V čem mohu pomoci
- Problémy v rodinné komunikaci
- Emoční problémy, jako jsou úzkosti, návaly paniky, agrese
- Psychosomatické problémy, např. bolesti hlavy, břicha, a pod.
- Poruchy příjmu potravy
- Nízké sebevědomí, nedůvěra v sama sebe
- Depresivní stavy, myšlenky na sebevraždu, sebepoškozování
- Velký stres, prožitá traumata, jako jsou úmrtí, rozvod, stěhování, operace
- Školní obtíže, např. adaptace na ŽŠ, vztahy s vrstevníky, potíže s učením, šikana
- Závislost na internetu, mobilu
- Facilitace rodinných konfliktů, např. mezi rodiči a jejich dospělými děti
Co získáte
- Jako rodiče:
- Podporu
- Ujasnění příčin problému
- Náhled na situaci, tedy stručné seznámení v jaké vývojové fázi se dítě nachází, ujasnění jeho potřeb, aby se dobře vyvíjelo
- Nástroje na zvládání emočních situací
- Nástroje na konstruktivní komunikaci
- Vzájemné porozumění
- Jako dítě:
- Zpracování zdravotních symptomů
- Získání sebedůvěry
- Zpracování a uzdravení traumatu
- Emoční vyrovnanost a optimalizaci svalového napětí
Jakým způsobem pracuji s dětmi
První návštěva - nejčastěji probíhá za přítomnosti rodiče a dítěte. Rodiče stručně shrnou problém, kvůli kterému vyhledali pomoc a rovněž dítě má možnost se k dané situaci vyjádřit. Pokud to dítě zvládne, zůstaneme spolu v místnosti a promluvíme si o samotě. Není to však nutné. Na konci hodiny se opět setkáme s rodiči, kterým za přítomnosti dítěte, sdělím můj pohled na problematiku a dohodneme se na dalším postupu.
U mladších dětí je možné dohodnout první konzultaci bez přítomnosti dítěte, kde rodičům obvykle předám i doporučení, jak dítě na následující setkávání připravit.
Způsob práce - s dětmi pracuji prostřednictvím rozhovorů, uvolňovacích her a technik, tak aby se mohly otevřeně projevit, prožívat samy sebe, bez studu za vlastní emoce a potřeby. Chci, aby měly prožitek z dobře ohraničeného a bezpečného místa, kde jsou přijímány v daném okamžiku takové, jaké jsou. Díky této terapii si děti mohou zpracovat prožitá traumata a začít si více důvěřovat.
Důvěrná sdělení - bezpečné prostředí a důvěra dítěte jsou pro mou práci zásadní. Proto informace, které mi dítě sdělí, nepředávám dál, ani rodičům. Má to výjimku: pokud se domnívám, že informace jsou podstatné a rodiče by je měli znát, nebo se jedná o informace o situacích, které dítě ohrožují, tak je rodičům sdělím. Dítě na to vždy předem upozorním.
Terapie pro rodinu, děti a dospívající
„Všichni dospělí byli dětmi, ale málokdo si na to pamatuje.“ Antoine de Saint-Exupéry
Co můžete očekávat
V čem mohu pomoci
Co získáte
Jakým způsobem pracuji s dětmi
První návštěva - nejčastěji probíhá za přítomnosti rodiče a dítěte. Rodiče stručně shrnou problém, kvůli kterému vyhledali pomoc a rovněž dítě má možnost se k dané situaci vyjádřit. Pokud to dítě zvládne, zůstaneme spolu v místnosti a promluvíme si o samotě. Není to však nutné. Na konci hodiny se opět setkáme s rodiči, kterým za přítomnosti dítěte, sdělím můj pohled na problematiku a dohodneme se na dalším postupu.
U mladších dětí je možné dohodnout první konzultaci bez přítomnosti dítěte, kde rodičům obvykle předám i doporučení, jak dítě na následující setkávání připravit.
Způsob práce - s dětmi pracuji prostřednictvím rozhovorů, uvolňovacích her a technik, tak aby se mohly otevřeně projevit, prožívat samy sebe, bez studu za vlastní emoce a potřeby. Chci, aby měly prožitek z dobře ohraničeného a bezpečného místa, kde jsou přijímány v daném okamžiku takové, jaké jsou. Díky této terapii si děti mohou zpracovat prožitá traumata a začít si více důvěřovat.
Důvěrná sdělení - bezpečné prostředí a důvěra dítěte jsou pro mou práci zásadní. Proto informace, které mi dítě sdělí, nepředávám dál, ani rodičům. Má to výjimku: pokud se domnívám, že informace jsou podstatné a rodiče by je měli znát, nebo se jedná o informace o situacích, které dítě ohrožují, tak je rodičům sdělím. Dítě na to vždy předem upozorním.